Peter Gillis, gekend om zijn keten van vakantieparken, heeft na het verkopen van zijn parken in Nederland, nog steeds de leiding over enkele vakantieoorden in België. Deze parken, echter, geraken steeds meer in opspraak. Recent rapporteren bezoekers van de Belgische parken verscheidene problemen, waaronder slechte hygiëne en geluidsoverlast, die de vakantie-ervaring ernstig ondermijnen. In het bijzonder zijn de parken Hengelhoef en Parelstrand doelwit van klachten die variëren van vervuiling tot onveiligheid. Dergelijke aantijgingen zijn niet enkel schadelijk voor het imago van de parken maar roepen ook vragen op over het beheer en onderhoud van deze toeristische locaties.
Onlangs uitte een vakantieganger op de Facebook-pagina van Hengelhoef scherpe kritiek. Hij beschreef de locatie als slecht onderhouden met een duidelijk gebrek aan schoonmaak en een overvloed aan zwerfafval. Zijn ergernissen omvatten kapotte faciliteiten en een inbraak. Daarnaast voegde hij toe dat schoonmaakactiviteiten plotseling plaatsvonden toen er televisieopnames waren.
Bezoekers ervaren voortdurend overlast door luide muziek tijdens de nachtelijke uren, wat het verblijf voor gezinnen met jonge kinderen verstoort. Deze aanhoudende problemen hebben ertoe geleid dat sommige gasten vroegtijdig het park verlieten.
Ook het park Parelstrand krijgt zware kritiek. Op de review site Tripadvisor noemt men het zelfs een ‘horrorplek’. Een vrouwelijke bezoeker meldde dat ze zich onveilig voelde en het gebrek aan openstaande faciliteiten zoals het restaurant en café verergerden hun ervaring.
De consistente feedback van teleurgestelde gasten legt een dieperliggend probleem bloot. Op online platforms wordt Parelstrand gepresenteerd als een idyllische bestemming, echter, de werkelijkheid blijkt verre van paradijselijk.
Ondanks de verkoop van de Nederlandse vakantieparken, blijkt de situatie in België vergelijkbare problemen te vertonen en zijn er weinig tekenen van verbetering onder Gillis’ beheer. Er blijft een stroom van negatieve feedback komen van ontevreden bezoekers over beide parken wat het beeld van Gillis’ ondernemingen niet ten goede komt.
Ter afsluiting, het voortbestaan van klachten en de continu resulterende negatieve publiciteit rondom Peter Gillis’ Belgische vakantieparken werpen aanzienlijke twijfels op over het beheer en toekomstig succes van deze ondernemingen. Voor bezoekers die streven naar een plezierig verblijf, werpen deze aanhoudende problemen grote schaduwen. Voor Gillis en zijn managementteam is het wellicht tijd om hun aanpak grondig te evalueren en te vernieuwen, voordat de reputatieschade onherstelbaar wordt en de laatste gasten vertrekken.